چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر مزبت رقابتی با توجه به نقش میانجی وفاداری مشتری در بانک آینده شعب شهر تهران انجام پذیرفته است. روش تحقیق از ز نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده هاء توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک آینده شعب شهر تهران می باشد. که تعداد آنها نامحدود می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق نمونه گیری احتمالی و از نوع تصادفی ساده است. از آنجا که تعداد مشتریان نامحدود میباشند. با استناد به جدول کرچسی مورگان برای جامعه زیر تعداد نمونه ۳۸۴ نفر به دست آمد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است. برای تجزیه و تحلیل آماری یافته هاء از آزمون معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتری و نیز مزیت رقابتی خواهد داشت .