چکیده:
هدف: هدف این مقاله بررسی تاثیر مدیریت دانش بر تدوین استراتژیهای رقابتی شرکتهای کوچک و متوسط است. روش شناسی: برای مطالعهها و بررسیهای مقالههای مربوط به شرکتهای کوچک و متوسط از رویکرد کیفی استفاده شد. برای بررسی تاثیر مدیریت دانش بر استراتژیهای رقابتی از روش تحلیل محتوای اکتشافی استفاده شد. فقط مقالههای شرکتهای کوچک و متوسط دانش بنیان که در تحقیق و توسعه و نوآوری مشارکت دارند، برای به دست آوردن پاسخهای مناسب که اهداف مطالعه را برآورده میکنند، انتخاب شدند. نتیجه: شرکتهای کوچک و متوسط دارای تجربههای مدیریت دانش هستند اما ممکن است به خوبی از آن استفاده نکنند. نقشه برداری از روشهای مدیریت دانش به آنها کمک میکند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند تا فرصتهای شغلی بهتر را کشف کنند. این ثابت میکند که شرکتهای دانش بنیان از طریق استفاده از دانش، انتشار، ذخیره و حفاظت در حال افزایش منابع خود هستند تا متفاوت از رقبای خود باشند. با این وجود، عدم آگاهی ظاهری آنها در کسب و ایجاد دانش باید به همین ترتیب بررسی شود، زیرا برای پایداری مداوم آینده آنها مهم است. اصالت / ارزش: این مطالعه بینشی در مورد چگونگی تدوین استراتژیهای رقابتی از طریق مدیریت دانش در شرکتهای کوچک و متوسط ارائه میکند.