چکیده:
این پژوهش با هدف استفاده از مدیریت دانش برای افزایش وفاداری مشتری در بخش مخابرات و بصورت مطالعه موردی در اداره مخابرات شهرستان امیدیه خوزستان انجام پذیرفته است. تحقیق حاضر با توجه به هدف، بنیادی است و روش انجام پژوهش توصیفی– همبستگی میباشد و از شاخه تحقیقات میدانی است. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان اداره مخابرات شهرستان امیدیه خوزستان بود. حجم نمونه براساس نرم افزار G*power، ٢١٩ نفر محاسبه شد و در این پژوهش از روش نمونهگیری دردسترس استفاده شده است. دادهها در این پژوهش از طریق نرم افزار آماری ٢٢ spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. جهت بررسی فرضیهها از آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافتههای پژوهش بیانگر این بود که همبستگی بین نقش مدیریت دانش در افزایش وفاداری مشتریان مخابرات برابر با ٠، ٧٨٣ است و میزان ضریب تبیین رگرسیون برابر با ٠، ٧٨٠ = R2 میباشد که یعنی ٧٨/٣ درصد از تغییر در وفاداری مشتریان مربوط به مدیریت دانش است.