چکیده:
این مقاله به تحلیل تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی در آموزش و یادگیری میپردازد و تاثیر عمیق آنها بر رویهها و نتایج آموزشی
را بررسی میکند. عوامل فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در شکلدهی هویت. دیدگاهها و رویکردهای دانشآموزان به یادگیری
دارند و بر تعامل آنها با مواد آموزشی و تعاملات درون کلاس درس تاثیر میگذارند. با بررسی تلاقی تفاوتهای فرهنگی و
اجتماعی در زمینههای تدریس و یادگیری» مربیان میتوانند بینشهای ارزشمندی در مورد نیازها و تجربیات متنوع دانشآموزان
از زمینههای مختلف به دست آورند. این تجزیه و تحلیل بر اهمیت اتخاذ شیوههای آموزشی پاسخگوی فرهنگی که تنوع فرهنگی
جمعیت دانشآموزی را آرج مینهد و به آن احترام میگذاردء و باعث فراگیری و برابری در محیطهای آموزشی میشود. تاکید
میکند. با تصدیق و پرداختن به تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی در تدریس و یادگیری» مربیان میتوانند محیطهایی ایجاد کنند
که از موفقیت تحصیلی و رفاه همه دانشآموزان» صرف نظر از پیشینههای فرهنگی یا اجتماعی آنها حمایت کند. این رویکرد 1
جامع به آموزش» همدلیء احترام و تفاهم را در بین دانشآموزان ترویج میکند و آنها را برای حرکت در دنیای چندفرهنگی و به
هم پیوسته با حساسیت و قدردانی از دیدگاههای گوناگون آماده میکند. در نهایت. با شناخت و پذیرش تفاوتهای فرهنگی و
اجتماعی در آموزش و یادگیری» مربیان میتوانند محیطهای یادگیری فراگیر را پرورش دهند که دانشآموزان را برای پیشرفت
تحصیلی و کمک مثبت به جامعه توانمند میسازد.