چکیده:
با توجه به اهمیت تدریس و نقشی که نحوه تدریس در یادگیری دانش آموز و پیشرفت کلاس دارد به بررسی این موضوع در این
پژوهش کردهایم.به بررسیهای ویژگی یک تدریس اثربخش و عوامل تاثیرگذار بر این تدریس پرداخت و هر یک از آنها را مورد بررسی
قرار دادهایم .روش انجام این مقاله به صورت مروری است و با بررسی منابع معتبر و مستندات در دسترس در زمینه تدریس آثربخش
اطلاعات مورد نظر جمع آوری شده است. همچنین ابزار مورد سنجش در این مقاله و مورد مطالعه منابع موجود در قالب کتابها
مقالهها ءرسانهها و پایاننامههای موجود درباره تدریس اثربخش بوده است از عوامل تاثیرگذار بر تدریس اثربخش میتوانیم به
مواردی مانند آمادگی کامل داشتن طرح درس استفاده از شیوههای مناسب تدریس مشارکت دانش آموزان ءنظارت مداوم بر کلاس
تسلط بر مطالب تدریس, استفاده درست از وقت:« استفاده از رسانههای کمک آموزش و موارد دیگری اشاره کنیم.
به بررسی هر یک از این موارد در پژوهش خواهیم پرداخت و در نتیجه یک تدریس اثربخش و اصول موجود در آن را در این پژوهش
مورد بررسی قرار خواهیم.