چکیده:
طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده یکی از مسائلی که در مقاطع مختلف تخصیلی از اهمیت زیادی بر خوردار است داشتن مهارت
اجتماعی است. مهارت اجتماعی به مجموعه رفتارهای فراگرفته قابل قبولی گفته میشود که فرد را قادر میسازد با دیگران رابطه موثر
داشته و از عکس العمل های نا معقول اجتماعی خودداری کند. مهارت های اجتماعی روشی برای بهبود مهارت های اجتماعی دانش
آموزان است آموزش مهارت اجتماعی بر پایه این اصل قرار دارد که مشکلات کودکان در مهارت های اجتماعی غالبا به این دلیل
است که کودکان نمی دانند در موقعیت های اجتماعی چه کار کنند و میتوان کودکان را برای غلبه برای این مشکلات آموزش داد.
مقاله حاضر مقاله مروری بوده است که با بررسی متب مقالات و منابع متعدد در زمینه مهارت های اجتماعی در دانش آموزان در ابتدا با ارائه تعاریف و نظریه هایی از مهارت های اجتماعی و سپس به چگونگی افزایش مهارت های اجتماعی در دانش آموزان
پرداخته شده است.