چکیده:
اعتماد سازی یکی از اصلی ترین مفاهیم درتعاملات اجتماعی بشری می باشد. انسان در اکثر مراودات خود با دیگران براساس ذهنیات
قبلی و تجربیات حاصله از مراودات مشابه که برای خود تجربه نموده و یا از منظر دیگری برای دیگران مشاهده نموده است. به یک اصل اجتماعی دستیابی نموده است که به آن اعتماد گفته می شودء که این اصل مهم یعنی اعتماد را برای تصمیم گیری های بعدی
خود مورد استفاده قرار می دهد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف تبیین مفهوم اعتماد و اعتمادسازی از منظر دانش و نقش آن در
ورود سرمایه گذاران به بازارهای مالی و سرمایه گذاری در این بازار ها است.
یافته های این پژوهش که به روش کتابخانه ای و از منظر رویکرد فلسفی انجام شده نشان می دهد اعتماد یک اصل مهم اجتماعی
برای بازار سرمایه است و در صورت بالارفتن سطح اعتماد در بازار سرمایه، اقشار مردم به طرف سرمایه گذاری در بازارهای مالی
جذب می شوند.