چکیده:
برای آموزش وپرورش در کشورهای که توسعه یافته و یا درحال توسعه قلمداد میشوند، علی الخصوص درچند ده ه اخیر همواره درحال افزایش بوده است. ماهیت فعالیت در حوزه انسانی باهدف رشد پویا و همه جانبه انسان مستلزم روحیه بالا و علاقهمندی زیاد از یک سو و دانش و قابلیتهای لازم و متناسب از سوی دیگر است. ظرافت کار در آموزش و پرورش، استعداد پذیرش نقشهای مختلف و رشد عقلانی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی کودکان و نوجوانان و ویژگیهای آنان در دوران مدرسهای سرمایهگذاری در آن را توجیه میکند. باید اذعان نمود که سرنوشت نزدیک به (یک سوم) جمعیت کشور، برای بروز قابلیتها و برخورداری از زندگی سعادتمندانه در گرو عملکرد مدارس است. فرایند نظریههای یادگیری از زمان خردسالی آغاز میشود و کودک باید مهارت نظریههای یادگیری داشته باشد و اگر والدین در همان زمان کودکی آموزشهای لازم را به کودک بدهد و با تمرین کند در مدرسه با مشکلات کمتری رو به رو خواهد شود و هم چنین آموزش این مهارت نیاز به تخصص دارد و بهتر است از مشاور و روانشناس در این زمینه کمک خواسته شود.