خلاصه ماشینی:
"اشاره:بررسی تحلیلی و انگارهشناسی نقاشی معاصرقدر مسلم، نمیتوانیم یک رخداد هنری را در توبه فراموشی جای دهیم یا ساحتی بیورود برایش قائل شویم، اما آنچه ناگفتهها را میپوشاند، نه نگاه نقادانه است و نه بیان سلیم صاحب نقد بنمایه هنر معاصر که جلوههائی از آن را بیشتر در موزه هنرهای معاصر دیدهایم، نوعی صمیمیت و در خویش فرو رفتن و بیمنظر شدن است؛ حال «در خلوت جهان باش» یا «در خلوت جهانبینی» خود، باید از تمام ارکان اندیشهای گذشت تا به هیچستان رسید؛ هیچستانی که منظور بیانش رنگی و بیرنگی است، و این مظهر اسمی، نمایشگاه ششم دوسالانه نقاشی معاصر ایران است؛ «بیهیچ نگاهی»، «بیهیچ انگارهای» و «بیهیچ پیوندی» که سکونش را از دریچه نقاش نگریسته، چنان در هیاهوی عدم انجامش گذر کردهایم که انجامش را به این زودیها نمیپنداشتیم.
جوانگرائی و امکان باز کردن گرههای کور در منشی استادانه، و ارائه آثار هیئت داوران در کنار کارهای برگزیده، و برخورداری از قابلیتهای متفاوت و نگاه دو نسل در یک نمایشگاه، از دیگر ویژگیهای این رخداد معاصر است."