خلاصه ماشینی:
"خود معلم هم درصدد ایجاد انگیزه نیست و شاید تصور میکند که صرفا برای درس دادن وارد کلاس شده است.
در حالیکه اگر در جامعه بازاریابی آموزشی انجام بشود،آن علاقه و انگیزه ایجاد میگردد،کار معلم آسانتر میشود و محصلان خود به دنبال آموزش میآیند.
بنابراین، اگر این احساس در فرد به وجود آید که مثلا با حضور در کلاس و فراگیری درس برخی از نیازهای مادی او برآورده و ارضا خواهد شد، علاقه به حضور در کلاس و علاقه به فراگیری در او به وجود خواهد آمد.
اما وقتی این احساس به وجود نیاید که حضور در کلاس و فراگیری به رفع نیاز منجر میشود،انگیزه و علاقه نیز وجود نخواهد داشت.
باید نشان داد که داشتن سواد،ارضای نیازهای مادی را به دنبال دارد و با ایجاد محرکهایی که از طریق رفع نیاز به وجود میآوریم،باید انگیزه ایجاد کنیم."