خلاصه ماشینی:
"باید توجه داشت که هدف از نقادی،تخطئه کردن و انگ زدن و بیارزش جلوه دادن خدمات نیست؛بلکه شیوهای عقلایی است که به تهذیب و پیشرفت و آیندهنگری و رفع نارساییها تمایل دارد.
«جس» زمانی که دانشآموز کلاس ششم ابتدایی بود،به کتابدار آموزشگاهش،خانم «دیان لافرنای»3گفته بود:«مطالعه، دل آزار است!» بعدها در 13 سالگی،«جس»در طرح مخصوصی که برای شاگردان گریزان از کتاب خوانی برنامهریزی شده بود، نام نویسی کرد.
» در زیر به بررسی چند روش ساده و در عین حال مؤثر میپردازیم که افراد بیمیل به مطالعه را به خوانندگانی علاقهمند بدل کرده است: از علاقههای آنان سود بجویید چه بسا بچههایی مانند«جس» در جستجوی جاذبههایی هستند که دستیابی بدانها فقط از طریق کتاب امکانپذیر است.
» 4-تمام افراد خانواده را در مطالعه، مشارکت دهید «روت گریرز»7،که رییس پیشین سازمان غیر انتفاعی ادبی موسوم به«مطالعه علمی اساسی است»،اعتقاد دارد:«خیلی از پدران و مادران پس از خوابیدن فرزندانشان مطالعه میکنند."