خلاصه ماشینی:
"این قصهء هر روز معلم است؛معلمی که گچ و تخته ابزار کار او هستند.
استفاده از کاغذهای بزرگ باطله برای نوشتن این کاغذها پس از نوشته شدن میتوانند وارد چرخهء بازیافت شود.
3. منظم نوشتن مطالب به گونهای که کمتر نیاز به پاک کردن تخته و دوبارهنویسی باشد.
4. خطکشی کردن تخته تا به نظم مطالبی که روی آن نوشته میشوند،کمک شود و باز هم به پاک کردن کمتر نیاز باشد.
5. پاک کردن تخته به صورت عمودی و در یک جهت تا ذرات معلق گچ کمتر در فضا پراکنده شوند.
دوستی میگفت:معلم جبر و آنالیز ما آن قدر مرتب و منظم روی تخته مینوشت که در طول ساعت جبر،کمتر نیاز بود تخته پاک و دوبارهنویسی شود.
اگر در این زمینه مشکلی هم شکل بگیرد، بر پایهء واکنش معلم نسبت به رفتار دانشآموز است.
اگر معلم با چنین دانشآموزی مثل سایر دانشآموزان برخورد کند،به مرور زمان این علاقه شکل عادی و متعادل به خود میگیرد."