خلاصه ماشینی:
"ایجاد جو رقابت برای افزایش سطح انگیزش دانشآموزان و معلمان،بهبود روشهای تدریس،استفاده از آزمونهای پایان دوره تحصیلی یا ارزشیابی فرآیندی و کیفی،کاستن از درصد مردودهای پایههای متفاوت تحصیلی،پرداخت اضافه حقوق و پاداش به معلمان و مدیران براساس عملکرد دانشآموزان،از جملهی این راهحلها محسوب میشود.
منظور ما از رویکرد پرسش محور چیست؟این که از دانشآموزان بخواهیم سؤال کنند،به چه معناست؟این چه شیوهای برای مطالعه است؟آنان باید چه نوع پرسشهایی را مطرح کنند؟منظور ما به سادگی،بیان این موضوع است که معلمان میتوانند درسها را با تأکید بر پرسشمحوری طراحی،اجرا و ارزشیابی کنند.
این امر سبب میشود که دانشآموزان به ارتباط مطالب درسی و پیوستگی درونی علم و شاخههای گوناگون بیشتر بیندیشند و بیشتر خود را برای درس و موضوع بعدی آماده کنند.
نکتهی بسیار مهم،فراهم آوردن زمینهای عقلانی است که براساس آن، درس به گونهای طراحی شود که موجب رشد بیشتر دانشآموزان گردد در این مورد،باید موقعیتهایی را فراهم آورد تا دانشآموزان بتوانند در زمینههای متفاوتی که مطالعه میکنند،پرسشهای متعددی مطرح سازند."