چکیده:
با وجود تحقیقات مستقلی که در مورد اهمیت جایگاه بررسی مئله فقر در رسانهها از
نگاه مخاطبان مردم صورت گرفته، اما همچنان سهم این برنامهها از کل برنامههای
رسانههای فراگیر، بسیار اندک است. نویسنده این مقاله یادآوری می کند که رسانهها
به دلیل فعالیت در سایه فرهنگ تجاری موجود و تلاش در جهت تأمین رضایت مدیران
شرکتهای آگهیدهنده، تلاش میکنند که با پرهیز از انعکاس مطالب ناراحتکننده که
باعث دلزدگی مخاطبان میگردد، لحظات خوشی را برای مخاطبانشان فراهم آورند. لذا
بیتردید با شانه خالی کردن رسانهها از انعکاس این مشکلات، بار اصلی تحمل این
مصائب، تنها بر دوش افراد کم درآمد و فقیر همچنان سنگینی خواهد کرد.
خلاصه ماشینی:
"چکیده: با وجود تحقیقات مستقلی که در مورد اهمیت جایگاه بررسی مئله فقر در رسانهها از نگاه مخاطبان مردم صورت گرفته، اما همچنان سهم این برنامهها از کل برنامههای رسانههای فراگیر، بسیار اندک است.
ولی اگر این جمله صحیح باشد، به این معنا نخواهد بود که فقرا خود عامل ایجاد این شرایط میباشند؟ البته شاید یکی از دلایل پیدایش شرایط کنونی را باید این حقیقت دانست که صاحبان رسانهها به داستانهایی با موضوع فقر علاقهای ندارند، چرا که این موضوعات با فرهنگ تجاری حاکم بر رسانه، متضاد میباشد.
البته وی در مورد یکی از معدود برنامههایی که از شبکه ایبیسی در مورد جوانان فقیر نیوجرسی پخش شده، معتقد است که این موضوع سالها بود که از سوی رسانههای ما نادیده گرفته شده بود.
در این شرایط چنین به نظر میرسد که رسانهها نیز تمایل دارند که چنین وانمود نمایند که چنین برنامههایی فاقد مخاطب بوده و البته راهی هم برای نجات این کودکان وجود ندارد."