خلاصه ماشینی:
"یافتههای حاصل از بررسی کنگره تجارت آمریکا- چین (USCBC) با این دادهها سازگار هستند: شرکتهای عضو USCBC در ابتدا با هدف ار کردن در بازار داخلی چین در این کشور سرمایه- گذاری میکنند و نه برای صادرات مجدد تولیدات خود به ایالات متحده.
52 درصد از اعضای USCBC به این دلیل در چین سرمایهگذاری میکنند تا به سایر بازارهای آسیا و جهان صادرات داشته باشند و تنها 81 درصد چین را به عنوان سکوی صادراتی خود به بازار ایالات متحده در نظر میگیرند.
صادرات آمریکا به چین،از زمان ورود چین به WTO در سال 1002،بالغ بر 051 درصد رشد کرده است؛این رقم بیشتر از دوبرابر نرخ دومین بازار سریع الرشد یعنی هلند،طی دوره مشابه میباشد.
آخرین تحلیل موسسه بررسی اقتصادی آمریکا (BEA) بیانگر این است که در سال 6002، شرکتهای وابسته آمریکایی در چین،حدود 4/5 میلیارد دلار سود به کشور خود باز گرداندند."