خلاصه ماشینی:
"فیلم انواع دلمشغولیهای سازندهاش را منعکس میکند: ایجاد موقعیتهای هیچکاکی ناب(حتی بازیگوشی به شیوهء هیچکاک،یعنی ایجاد این شبهه که نکند رایموندا خیال دارد با گوشت بدن پاکو برای اعضای گروه فیلمبرداری غذا درست میکند!)؛بزرگداشت سینمای ایتالیای دههء پنجاه و بهویژه سوفیالورن با بازسازی بسیاری از ویژگیهای او در پنهلوپه کروز(از ویژگیهای فیزیکی گرفته تا حالات و منش و نحوهء حرف زدن)؛و دستآخر ستایش از مادر در شکلی اتوبیوگرافیک در حدی که خواهرهای آلمودوار نقش مشاوران متن و اجرا را بر عهده داشتهاند!همهء اینها در کنار هم غیرممکن مینماید،و بازگشت به همین دلیل فیلم غیرممکنهاست،تصور کنید آینهی تارکوفسکی (ستایش از مادر و بازسازی خاطرات کودکی)با جنون (به تصویر صفحه مراجعه شود) هیچکاک(قتل و دغدغهء از بین بردن جسد)،دو زن دسیکا (رابطهء مادر و دختر نوجوان)،محلهء چینیهای پولانسکی(معمای هولناک خانوادگی)و برخی کمدیهای وایلدر(قایمباشک با مادری بازگشته از دنیای اموات)باهم بیامیزد و نه یک مضحکه،بلکه یک شاهکار پدید آید."