خلاصه ماشینی:
"اگر کسی بگوید در خانهء دوست،جایی که پسربچه از تپه بالا میرود فوق العاده است ولی جایی که از تپه پایین میآید آن را خراب میکند،واکنش مؤلف چیست؟اگر کسی بخواهد روایتی از خانهء دوست ارائه بدهد بدون پایین آمدن از تپه،یا نماهایی از خانهء دوست و کلوزآپ و گزارش را کنار هم قرار دهد و مخالفان این روایت جدید را«استبدادزده» خطاب کند،واکنش آقای کیارستمی چیست؟(راستی کسانی که معتقدند فیلم ده بدون آن سکانس دختر خیابانی فیلم بهتریست و تصادفا در مصدر کار هستند و برای اکرانش میخواهند این روایت جدید را نشان دهند تکلیفشان چیست؟) در شعر کهن،سنتی هست به نام تضمین،که چیز جالبیست.
بعدتر حتی این تصور ایجاد میشود که سارا به خاطر پول بیمه تغییر هویت داده و با صحنهسازی برای خودش مرگی ساختگی طراحی کرده."