خلاصه ماشینی:
"با این همه،براساس این تلقی،تولید،کارشناسی،نشر،چاپ و داوری ادبیات کودک و نوجوان کشورمان در دایره محدود و بستهای انجام میشود و نسبت به فراوردههای دانشهای دیگر،بیاعتناست و احساس بینیازی میکند.
«اینترنت»یکی از این رسانههاست که حوزههای گستردهای از دانش را تحت تأثیر قرار داده است؛به نحوی که هیچ حوزهای را نمیتوان مصون از تأثیرات این رسانه یافت.
این شماره از پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان،به تأثیرات متقابل این دو رسانه اختصاص یافته است.
اینترنت چه تأثیری در وضعیت کتاب کودک و نوجوان گذاشته است و میگذارد؟ما تلاش کردهایم با یاری جستن از همراهان همیشگی پژوهشنامه،ضمن تقسیم این پرسش به اجزای مختلفش،به پاسخهایی برای آن دست یابیم.
بزرگمهر شرف الدین نوری نیز در مقاله «سفر به کهکشان اینترنتی»،از منظر نظریه انتقادی مکتب فرانکفورت،به تفاوت رسانه اینترنت با کتاب و تأثیرات این دو رسانه بر هم،پرداخته است.
یکی از دلایل عمده نیز ناآشنایی دست- اندرکاران امروز ادبیات کودک و نوجوان،با این رسانه است."