خلاصه ماشینی:
"روند پرشتاب تحولات اقتصادی،سیاسی و اجتماعی و تغییرات روزمره و قابل تأمل در محیط فعالیت شرکتها وسازمانها،مدیران را فراروی انتخابهایی به مراتب دشوارتر از گذشته قرار داده است به نحویکه تصمیمگیری صرفا با اتکاء به یافتههای تجربی و استفاده از آموزشهای سنتی عملی نیست.
بنابراین سازمانها امروز به مدیران و تصمیمگیرندگانی نیاز دارند که بتوانند بااتکاء به تجربه و دانش خود از انبوه اطلاعات موجود استفاده کرده و همواره بهترینانتخابهای ممکن را از میان راهکارهای موجود داشته باشند.
امروزه آموزشهای متنوع ضمن خدمت که در اغلب موارد به سهولت قابل اجراست،میتواند بخش عمدهای از خلاء آموزشی تصمیمگیرندگان کلیه سطوح را برطرف کرده و ضمنافزایش میزان اعتماد به نفس در ایشان،سبب منطقیتر شدن روند تصمیمگیریها شود.
شایدیکی از علل سهلانگاری شرکتها و سازمانها در انجام این مهم بیتوجهی به این نکته است کهموضوع آموزش ضمن خدمت کارکنان باید از جایگاه سازمانی لازم برخوردار باشد به نحویکه بخشی خاصی از سازمانها عهدهدار مسوولیت انجام بررسیها و تعیین نیازهای آموزشی لازمو فراهم آوردن زمینه اجرای چنین آموزشهایی باشد."