خلاصه ماشینی:
برگزیدن زمان درست برای نظرسنجی بررسی کنید مشتریان شما اغلب چگونه از محصولاتتان استفاده میکنند و بر طبق آن،زمان مناسب نظرسنجی را تعیین کنید.
» مایک آوینو( Mike Avino )زمانی که تصمیم گرفت بهعنوان یک استراتژی بازاریابی،از مشتریان احتمالی و ارباب رجوع، نظرسنجی پستی کند،دقیقا همین کار را انجام داد.
وی در این پرسشنامهها،پرسشهایی برای شناسایی بزرگترین واکوششهای(چالشهای)کار کردن با پیمانکاران،مسایلی که اغلب با پیمانکاران پیش میآید و مطالبی که معماران دوست ندارند درباره شرکتهای عمرانی و ساختمانی، پرسیده بود.
ارباب رجوع،خود او را دوست داشتند،اما با کمال تعجب،90 درصد آنها معتقد بودند که وی از دانش لازم در کار خود برخوردار نیست!میلر در ادامه میگوید:«جالب آنکه چنین پرسشی در نظرسنجی وجود نداشت و ارباب رجوع،خود این نظر را نوشته بودند!»نتیجه و حاصل کار چه بود؟آن حسابدار به یک سازمان تجاری با سابقه پیوست و در چندین سمینار و دوره آموزشی شرکت کرد.
بسیاری از صاحبان صنایع و پیشهوران،از نظرسنجی به دلیل ترس از شنیدن اخبار بد،میهراسند،اما اگر نتایج بدی از نظرسنجیتان بگیرید،خبر خوبی است!چرا که یک مشکل معلوم و مشخص را شناسایی کردهاید و میتوانید آن را حل کنید.