خلاصه ماشینی:
برای نشان دادن درستی آنچه از آن سخن راندهام،آهنگ آن را کردم تا نوشتهای که سراسر پارسی است را با درونمایهء فرمداری(و از آن میان،بازاریابی،و در این پهنه،پژوهشهای بازاریابی)پیشکش استادان و کارپیشگان این گستره نمایم.
یکی از نامآورترین و استوارترین پژوهشنامههای2جهان دانش فرمداری که Journal of Marketing Research(JMR) نام دارد و آوازهء آن از دید کسانی که در این گستره،سررشتهای دارند پنهان نیست را برگزیده و جستارهای3از آنکه در پوشینهء4 42 شماره 3،رویههای 299-293 آگوست 2005 به چاپ رسیده بود را برگزیده و آن را به پارسی برگردانیدم که در این نوشته پیشکش شما گردیده است.
یکی چند برابر واژهء بکار رفته در این برگردان؛درخور همین نوشته میباشند؛و ازاینرو در بهرهگیری از آنها در دیگر نوشتهها باید نکتهبینی بسنده انجام شود؛ مانند«رویدادساز»که در این نوشته برای واژهء historic بکار رفته؛چرا که برازندهء نوشته بوده است،یا«یک رشتهگرایی»که بجای specialization گذارده شده است.