خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) معرفی کتاب کتاب آموزشوپرورش تلفیقی دانشآموزان دیرآموز که توسط محمد رضا تات و آلیس هوسپیان در سال 1379 در پژوهشکده کودکان استثنایی تالیف گردیده و به وسیلهء اداره چاپ و انتشارات سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور به چاپ رسیده،اولین کتابی است که دربارهء دانشآموزان دیرآموز در کشور به رشته تحریر درآمده است.
در این کتاب سعی شده با زبانی ساده یک دید همهجانبه درباره مسایل مختلف دانشآموزان دیرآموز،ضرورت و مزایای تلفیق و اثرات سوء جداسازی به معلمان بدهد،که پس از ارائه مباحث نظری مانند هوش و تعریف دانشآموزان دیرآموز،به تشریح تفاوت دانشآموزان دیرآموز با دانشآموزان کمتوان ذهنی پرداخته و ضمن تشریح ویژگیهای شخصیتی،رفتاری و شناختی دانشآموزان دیرآموز به چگونگی جایگزینی،امکانات و تسهیلات مورد نیاز این دانشآموزان جهت حضور موفق در کلاس درس اشاره نموده است،و (به تصویر صفحه مراجعه شود) راهبردهای آموزشی،یادگیری،کنترل رفتار و همچنین راهبردهای تحصیلی را ارائه نموده است."