خلاصه ماشینی:
"براساس فهرست idea خدمات مرتبط عبارتاند از: -خدمات شنواییشناسی -خدمات مشاوره -ارزیابی و تشخیص زود هنگام ناتوانی در کودک -خدمات پزشکی -کار درمانی -خدمات تحرک و جهتیابی -خدمات آموزش و مشاوره والدین -فیزیوتراپی -خدمات روانشناختی -فعالیتهای تفریحی(فعالیتهای لذتبخش و اضطرابزا) -خدمات مشاورهای توانبخشی -خدمات بهداشت مدرسه -خدمات آسیبشناسی گفتار و زبان -خدمات جابجایی وقتی iep برای دانشآموزی نوشته میشود که در سن انتقال است یا هنگامی که یکی از هدفهای جلسه،بررسی خدمات موردنیاز دانشآموز برای انتقال میباشد،معمولا نمایندگانی از مؤسسههایی که این نوع خدمات را ارایه میدهند و مورد دوم،نماینده مؤسسهای که ممکن است مسوول تهیه یا تأمین هزینه این خدمات باشد،به دعوت مدرسه در جلسه شرکت مینمایند.
از جمله: -تواناییهای دانشآموز -ایدههای والدین در مورد ارتقای آموزش کودکشان -نتایج ارزشیابی یا ارزشیابیهای مجدد که به تازگی از کودک به عمل آمده است -عملکرد کودک در آزمونهای سراسری ایالتی و منطقهای علاوهبراین،گروه iep باید«عوامل ویژهای41را که در زیر شرح داده شدهاند موردنظر قرار دهد: عوامل ویژه: بسته به نیازهای کودک،گروه iep باید آنچه را که در قانون «عوامل ویژه»خوانده میشوند در نظر بگیرد.
امکان چه نوع جایگزینیهایی برای کودک وجود دارد؟ بسته به نیازهای کودک، iep او ممکن است در یکی از این مکانها اجرا شود:کلاس عادی51(همراه با وسایل کمکی و خدمات موردنیاز دانشآموز)،کلاسهای ویژه52(جایی که هر دانشآموز با ناتوانی در کلاس،خدمات آموزش ویژه را در تمام (به تصویر صفحه مراجعه شود) عکس از نرمین احمدی روز یا قسمتی از روز دریافت میکند)،مدرسه استثنایی53،خانه54، بیمارستان یا مؤسسه55،یا مکان احتمالی دیگر."