خلاصه ماشینی:
"تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان پسر پایههای چهارم و پنجم ابتدایی شهر تهران پایاننامه دکتری: ابوالقاسم یعقوبی استاد راهنما: دکتر حسن احدی استادان مشاور: دکتر علی دلاور و دکتر یوسف کریمی سال تحصیلی 84-83 دانشگاه علامه طباطبایی هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی و بهبود بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان بود.
آزمودنیهای این پژوهش 64 نفر از دانشآموزان نارساخوان پسر پایههای چهارم و پنجم ابتدایی شهر همدان بودند که به طور تصادفی با استفاده از روش نمونهگیری چند مرحلهای از میان دانشآموزان نارساخوان انتخاب شدند.
یافتههای پژوهش حاضر بیانگر این است که آموزش راهبردهای فراشناختی تأثیر مثبتی بر اصلاح خواندن آزمودنیها در هر دو پایه چهارم و پنجم ابتدایی داشته است.
1657 راهپیمایی دانشآموزان ناشنوا در استان خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان، 200 دانشآموز ناشنوا از مراکز آموزشی استثنایی مشهد ، مسیر محل مدیریت آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تا حرم مطهر علیبن موسیالرضا را پیاده پیمودند."