چکیده:
در این مقاله ضمن برشمردن خدمات کتابخانههای عمومی به بزرگسالان، کودکان و نوجوانان،معلولین،نوسوادان و روستاییان پیشنهادها و راهکارهایی برای افزایش و بهتر شدن کارکردها و خدمات آنها ارائه شده است تا کتابخانههای عمومی بتوانند در عصر حاضر که عصر انفجار اطلاعات است با تجهیز خود به فنآوریهای جدید اطلاعرسانی،آموزش و خدماتدهی خود را همگام با تحولات دانش و فنآوری در جامعه روزآمد کنند.در این زمان که مردم با حجم بسیار زیاد انتشارات و اطلاعات در دنیا روبرو هستند و نمیتوانند به خیلی از مطالب و اطلاعات و آموزشها دسترسی داشته باشند، کتابخانههای عمومی با فراهمآوری این امکان دسترسی،نقش و اهمیت فوق العادهای مییابند و باید بر رشد و گسترش خدمات آنها تأکید شود
خلاصه ماشینی:
"نور اله عباد اللهی1چکیده:(IBدر این مقاله ضمن برشمردن خدمات کتابخانههای عمومی به بزرگسالان،
و بهتر شدن کارکردها و خدمات آنها ارائه شده است تا کتابخانههای عمومی بتوانند در
کتابخانههای عمومی با فراهمآوری این امکان دسترسی،نقش و اهمیت فوق العادهای
مییابند و باید بر رشد و گسترش خدمات آنها تأکید شود.
تمام اقشار جامعه در ارتباط است و به آنها خدمات
موارد ذیل را بیان نمود:خدمات کتابخانههای عمومی به کودکان و
جامعه را بسیار مهم تلقی کند و جهت کشاندن آنها به
کتابخانه و آموزش آنها باید تسهیلات ویژهای را فراهم
آنها ذوق و شوق مطالعه ایجاد گردد،و برای اینکه در اولین برخورد با کتابخانه از کتابخانه طرد نشوند باید
جاذبههای کتابخانه را برای آنها بیشتر جلوه داد و
یا اینکه حق عضویت کتابخانه را برای آنها کمتر کرد و
باید بر این نوع از فعالیتها در کتابخانه تأکید شود.
خدمات برای بزرگسالان و نوجوانان این است که برای
کتابخانههای عمومی برای بزرگسالان باید ارتباط
"یکی دیگر از خدمات کتابخانههای عمومی به
است که کتابخانههای عمومی میتوانند نقش مهمی در
باید به آنها خدمات ارائه دهد افراد ناتوان و معلولین
کتابخانه عمومی باید برای معلولین امکانات و
کند و اطلاعرسانی و آموزش مؤثرتری برای آنها داشته
است و باید چتر حمایتی خود را برای اقشار مختلف
خدمات خارج از کتابخانه در اختیار آنها قرار دهند.
اطلاعاتی این افراد را در اختیار آنها قرار دهند.
مخاطب خود را تحقیق کند و در برنامهریزی برای آنها
کتابخانه عمومی میتواند برای ایجاد و تثبیت
برای کتابخانههای عمومی گنجانده شود.
کتابخانههای عمومی برای ایجاد جامعهای مطالعهگر"."