خلاصه ماشینی:
"بیننده را ناامید میکند؛با تصاویری کافکایی،بوف کوری:یک گربه روی سنجاققفلی چمباتمه زدهو به جایی دور مینگرد،یک موش دم خود را میجود،یک جوجه،اسکلت ماهی را به موشی تعارف میکند،یک گربۀ سیاه روی دندههای سنجاققفلی به چهرۀ(سر)سنجاق زل زده،یک گلدان به جای گل،سنجاقبار آورده و سنجاقی دیگر به فکر به دار آویختنخود از ماتحت است!چون هر کاریکاتوریستی-درمملکتی که هنر،بیپولی و فقر بود-از لحاظ مادی درزندگی کم میآورد.
در جوانی،در دهۀ 40،در روزنامۀ وفیق همکه بود،بیشتر از اینکه یک کارکاتوریست باشد،کارمند آنجا بود!خود در اغلب طرحهایش اینکارمندوارگی و این افسانۀ سیزیف هنرمندان را بهوفور نشان میدهد.
اما عقدۀ بیفروغ فرخزادی را دراشیا دید و بعدتر با دوست همۀ دوران زندگیاش،بیژن اسدیپور؛وقتی مصاحبه کرد و در آنجا پرسیدهشد:چرا با سنجاققفلی عشق میورزی؟شاپورگفت:«سنجاققفلی با اینکه جزء بیجانهاست،ولی نیمرخش به نیمرخ اشرف مخلوقات خیلی شبیهاست؛مثلا،آدم میبیند که دماغ دارد،تقریبا چشمدارد و همیشه نگاهی مهربان به آدم دارد.
حتا روز خاکسپاری فروغفرخزاد،او نیز همچون ابراهیم گلستان،در تمام طول&%15505DNTG155G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)مراسم،دیده نشد.
سنجاق-در هیأت زندانی با لباس راهراه-رو به آیندهدارد،اما سرب و زنجیر در پشت سر او،امکان رفتنرا از وی گرفته است!4 پیشتر در مجلۀ«نگین»نیز این سنجاقها را به نمایشنهاده بود.
هم به خاطر روابط اوبا مهمترین شاعر زمان یعنی فروغ فرخزاد و هم بهعلت سکوتی که از جانب دیگران به بیاهمیتی تلقیمیشد(توجه کنید به صحبتهای هوشنگ گلشیریدر فیلمی که دربارۀ فروغ فرخزاد ساختهاند:پرویزشاپور هم هنرمند بود و کاریکلماتورها و طرحهایموش و گربهاش هست؛اما ظاهرا توان رسیدگیبه فروغ را نداشت و ضعیفتر از آن بود که بتواند(به تصویر صفحه مراجعه شود)خواستههای او را برآورده کند)."