خلاصه ماشینی:
"دامنه فعالیتهایی که از دستاندرکاران امور عمومی انتظار میرود،شامل انواع فعالیتهای زیر با درجات گوناگون است: *ارتباط با حکومت *ارتباط با قدرتهای محلی *ارتباط با رسانهها *روابط گروهی *تبلیغات *مدیریت موضوع *رابطه با سهامداران *ارتباطات کارکنان *تبلیغات همسو *کنفرانسها و سمینارها در هر مبارزه،هدف کلی باید جلب حمایت دیگران،استفاده از هر برنامهء ممکن و مؤثر در این جهت و به ویژه به دست آوردن پشتیبانی کسانی است که میتوانند به عنوان حزب سوم(یا گروه سوم)اثرگذار، از شما طرفداری کنند.
برنامه در آغاز، DML فاقد ادبیات قدرت،ضعیف در ارتباطات سیاسی و رسانهای و فاقد مبارزهای منسجم بود ولی پس از آن،فعالیتهای این شرکت شامل موارد زیر گردید: *تولید اطلاعات جدید،موجز و مختصر برای هرگونه ارتباط با مخاطبان برتر در طول زمان مبارزه *رهبری یک بازرسی مفصل رسانهای برای شناخت و تثبیت «دوستان»و«دشمنان» *طراحی یک برنامهء توجیهی و کوتاه و خصوصی با وزرای مربوط،اعضای پارلمان،کارمندان دولت و مشاوران سیاسی،طی تابستان 2991 *اعمال نفوذ در کنفرانس هیأتهای سیاسی در پاییز 2991 *تهیه طوماری شامل 02/000 امضا که به خانهء شمارهء 01 در داونیننگ استریت 51 تحویل داده شد.
برای خلاصه کردن این مقاله،چند نکتهء کلیدی در زیر آورده شده است: *اهداف مبارزه را به خوبی بشناسید *افراد کلیدی را مشخص کنید *در مورد چگونگی ارتباط با آنها تصمیمگیری کنید *هرچه زودتر-بدون ایجاد مشکل و ضرر سیاسی-با آنها تماس بگیرید؛برای شروع از مقامات عالیرتبه یا مقامات نزدیک به آنها شروع کنید *به زمان خود توجه کنید(به ویژه در محیطهای سیاسی) *در مورد دلایل برقراری تماس،امین و صادق باشید *در مورد انتخاب مؤثرترین نمایندهء ارشد برای«پیشقراولی» مبارزه،به توافق برسید."