خلاصه ماشینی:
"در مقالهء«فرهنگ نقد و نقد فرهنگی»،راجع به ضرورت پرداختن به نقد و مطالعات فرهنگی به اختصار توضحیاتی ارائه شده است و سومین مقالهء این بخش فرآیند تحول تجربهء زیباشناسانه در ردههای مختلف سنی را بر اساس تحقیقات میدانی پارسونز، مورد بررسی قرار میدهد.
هنگامی که تصمیم گرفته شد تا این نقدنامه به رویکرد روانشناسانهء نقد ادبی/هنری اختصاص داده شود امیدوار بودیم تا مقالات گوناگون در عرصههای متنوع این رویکرد را مورد بررسی قرار دهند.
لذا در این شماره از برخی از شناخته شدهترین بنیانگذاران مطالعات روانشناسانهء ادبیات و هنر و پیروانشان به صورت مستقل مقالهای ارائه نشده است.
به اختصار به این افراد اشاره خواهد شد،بر این اساس،با وجود اینکه نقدنامهء رویکرد روانشناسانه،نیاز به شماره یا شمارههای دیگری برای تکمیل دارد، اما همین تعداد از مقالات ارائه شده نیز به دلیل عمق و محتوای مطالب میتواند و امیدوار هستیم،که خود تحولی در عرصهء شناخت و بهکارگیری نظریههای روانشناسانه در عرصهء نقد هنر و ادبیات داشته باشد."