خلاصه ماشینی:
"چون مضامین آنها اصلا کودکانه نبود:تعداد زیادی چهره و پیکره،چند منظره و طبیعت بیجان و دو-سهتایی هم کپی از نقاشیهای عامهپسند که کاملا از دیگر آثار نقاشی متمایز بودند.
این اثر پرترهای از خود نقاش بود که وضعیت جسمانی و درون غمگینش را نشان میداد.
باوجود این،نقاشی را،که دیگر ضرورتی واجب برای او شده بود،به همت خود و یاری پدر و مادرش تاکنون ادامه داده است.
او تعداد قابل توجهی نمایشگاههای انفرادی از آثارش را در شهرهای گوناگون از جمله انزلی، رشت،تهران،اردبیل و برخی از کشورهای خارجی مانند دانمارک و آلمان به معرض دید قرار داده است.
شهین بارور،پیش از آنکه نقاشی را آغاز کند،آدمی اهل کتاب بود و دستی در شعر داشت.
شاید از حیث نحوه استفاده شهین بارور از بافت،رنگ،اسلوب آزاد قلمزنی و بیان شدید عواطفی که در آثار اوست،وی را بتوان نقاشی اکسپرسیونیست شمرد،ولی مطمئنا آثار او فاقد آن خشونتی است که مثلا در کارهای نقاشان اکسپرسیونیست(گروه پل)آلمان وجود داشت."