چکیده:
توجه دیرینه دولت آمریکا و به ویژه ارتش و سازمان اطلاعاتی این کشور به موضوع بشقاب پرندهها، چهار چوب اصلی این مقاله را شکل می دهد. نویسنده با کندوکاو در پیشینه برخوردهای دولت آمریکا با فیلمهایی که موضوع آنها موجودات فرازمینی است و تلاش همیشگی آن برای نظارت و کنترل این فیلمها، نتیجه میگیرد که در پشت پرده سینما حتما واقعیتهایی وجود دارد که دولت آمریکا مجدانه تلاش دارد، آنها را از چشم مردم پنهان نگاه دارد. مقاله به بهانه این موضوع، ارتباط دراز مدت و تأثیرگذاری گسترده ارتش و سیا بر فعالیتهای فیلم سازیهالیوود را نیز مورد بررسی قرار میدهد.
خلاصه ماشینی:
"» ردفرن میگوید که از این منظر، نیروی هوایی دریافته که باید مراقب تمام فیلمهای مزاحمی که درباره UFOها ساخته میشود باشد و به دقت محتوای آنها را در ارتباط با مسائل مربوط به امنیت ملی نظارت ـ و حتی کنترل ـ کند.
» در واقع در این قسمت سریال، زمانی که نهایتا تصاویر مشاهده UFOها پخش شد، برای پرهیز از ایجاد هراس عمومی ـ و در حمایت از گزارش اصلی رزول نیروی هوایی ـ این طور عنوان شد که آنها در اصل بادکنک بودهاند که با بشقابپرنده اشتباه گرفته شده اند.
کیمبال در سال 1979 ادعا کرد که در اواسط دهه 1950، نیروی هوایی آمریکا خود را به دیزنی نزدیک کرد و به این شرکت پیشنهاد کرد که در تولید یک فیلم مستند درباره UFOها با این نیرو همکاری کند.
جالب تر اینکه، نیروی هوایی پیشنهاد کرد، در ازای این همکاری، تکههایی از تصاویر واقعی از UFOها را نیز برای استفاده اختصاصی در این فیلم مستند، در اختیار دیزنی قرار خواهد داد.
طبق گفته کیمبال، دیزنی این معامله را پذیرفت و بیدرنگ مشغول کار روی پروژه نیروی هوایی شد که با توجه به رابطه تثبیت شده دیزنی با دولت آمریکا، چیز غیر معمولی نبود( در طول جنگ جهانی دوم، دیزنی بالغ بر هشتاد فیلم کوتاه تبلیغاتی برای ارتش ساخته بود).
این رابط که یک سرهنگ نیروی هوایی بود که به کیمبال گفته بود، «راستش برشهای تصاویر واقعی بسیار زیادی از UFOها وجود دارد، اما نه او و نه هیچ کس دیگری نمیتواند به آنها دسترسی پیدا کند."