چکیده:
تبلیغات بازرگانی یکی از منابع مهم اطلاعرسانی در زمینهء امور فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی یک جامعه به شمار میروند و تأثیر به سزایی در شکلگیری الگوهای فکری،احساسی و رفتاری مخاطبان بهویژه کودکان دارند.در این مقاله به بررسی نقش تبلیغات بازرگانی در زندگی،نگرشها و رفتار کودکان و نحوهء بازنمایی هویت آنان در تبلیغات بازرگانی میپردازیم.در راستای این بررسی به متغیرهای چون سن،جنس و میزان مصرف رسانهای نگاهی جزئیتر خواهیم داشت.در پایان مقاله به قوانین بین المللی و داخلی موجود نیز نگاهی گذرا خواهیم داشت.
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله به بررسی نقش تبلیغات بازرگانی در زندگی،نگرشها و رفتار کودکان و نحوهء بازنمایی
سالهای 0691 برنامهسازی برای کودکان به همراه ساخت تبلیغات بازرگانی برای آنان بهطور
مطالعات اساسی در خصوص تبلیغات بازرگانی برای کودکان به سالهای 0791 و پس از آن
یکی از نکات قابل توجه در تبلیغات بازرگانی کودکان که در مطالعات بارکوس بیان شده است و بعدها در
تبلیغات بازرگانی بهطور محسوسی آسیبپذیری کودکان را در مقابل این روشها بیشتر میکند ( Aloise-Youngṣ1993: ).
پنج سال میدانستند تبلیغات بازرگانی وسیلهای است که تلاش میکند آنها را به خرید چیزی
یکی دیگر از مهمترین تأثیرات تبلیغات بازرگانی بر کودکان برداشت آنان از خود اجتماعی
استفاده از کودکان در تبلیغات بازرگانی گاهی موجب بر هم زدن روابط میان والدین و
کودکان از جدایی والدین و عوارض بعد از آن است و در گوشهء شهر تصویری ایجاد کرده که توجه هر بینندهای را برای لحظاتی به خود جلب میکند.
شروع قانونگذاری برای تبلیغات بازرگانی مربوط به کودکان را باید در سال 4791 در
بالایی را برای این صنعت به وجود آورد تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات بازرگانی مربوط به
مرحلهء اول توسط بخش بررسی تبلیغات بازرگانی مربوط به کودکان در سال 5791 اتخاذ شد و
سال 6991 بخش بررسی تبلیغات بازرگانی مربوط به کودکان دستورات جدیدی را اضافه کرد
این نهاد برای تبلیغات بازرگانی مربوط به کودکان اصول زیر را در نظر میگیرد:
درخصوص تبلیغات بازرگانی مربوط به کودکان در عرصهء بین الملل قوانین بسیاری وجود دارد
بیتردید ضرورت قانونگذاری در زمینه تبلیغات بازرگانی مربوط به کودکان ضروری است."