چکیده:
بییندگان رسانهها بهطور فزایندهای از مشابهتهای روزافزون رویههای ارتباطات انتخاباتی در سرتاسر دنیا آگاه شدهاند.اینکه نمونهها از اروپای جنوبی انتخاب شوند یا از آمریکایی جنوبی اهمیت چندانی ندارد؛ ساختار فرایند انتخابات در کشور مورد بررسی برای فرد آشنا و عادی به نظر میرسد،همانطور که انتخابات اخیر ریاست جمهوری پاناما[این مسئله]را توضیح میدهد.پس از مرور مطالعات در این حوزه،این مقاله بحثی است کلی که با برنامههای ارتباطی و برخی مفاهیم و آمریکایی سازی،و ایدهء"نوسازی"جامعه پیوند دارد.
خلاصه ماشینی:
"خود ایالات متحده نیز ممکن است برنامههایی را[از سایر کشورها]وارد کند (Walker, 1992) .
زمینهء برنامههای ارتباطات انتخاباتی را از آن خود نموده است،باید به روشهایی که این تأثیر از
طریق آنها به سایر کشورها شیوع پیدا کرده است را مورد توجه قرار دهیم.
از میان این موارد،احتمالا استفاده از مشاورهای ارتباطات است که
این مسئله نشان میدهد دو تفسیر ممکن از آمریکاییسازی وجود دارد که اولی،بیشتر بر
میزان تبدیل شدن برنامههای ارتباطات انتخابات ایالات متحده به«الگوی نقش برای فعالان حوزهء
بیجواب میماند که آیا تلویزیون توانسته است نیازهای نظام سیاسی را مورد توجه قرار دهد،و
اشاره به این نکته است که وجود رسانهای مانند تلویزیون،با ظهور خود،تغییراتی ایجاد میکند.
دیگری نیز وجود دارد که میتوان از آنها برای تشریح آنچه پس از«غلبهء فرایند جدید تبلیغ»
آنچه اهمیت دارد این است که میتوان روایت بلوملر از"فرایند نوین تبلیغ"و روایت
نظامهای رسانهای-یک ایدهء آمریکایی که به سایر کشورها صادر شده است-و جدا از ایجاد نظامهای ارتباطی که با هزینهء عمومی به وجود میآیند و با هزینهء عمومی اداره میشوند،میتوان
آیا پیوندهای عمیقتری میان اقتباس برنامههای ارتباطات سیاسی آمریکایی و توسعهء
زمینهء حاضر نیز به کار برد،بر این باور است که توجه بسیار کمی به عوامل خاص
میتوان اینگونه استدلال کرد که باید روشهای جدید ارتباطات یافت شوند تا بتوان این تماس
پویشهای جدید با استفاده از روشهایی مشخص میشوند که در ایالات متحده شکل گرفته و توسعه یافته است،اینجا نیز میتوان به وضوح پیوند میان نوسازی و آمریکاییسازی را دید.
مورد اشاره قرار گیرند،بعید است که این تفسیر مقبولیت خود را کاملا از دست دهد."