خلاصه ماشینی:
"2-دلایل عمده توجه به توسعه صادرات کتاب و نشر بین الملل،صدور فرهنگ ایران اسلامی،صدور انقلاب اسلامی،بیان و ارایه اندیشههای شرقی،گفتگوی تمدنها و ارتباط بین فرهنگها،رونق اقتصادی بخش نشر کتاب و به دست آوردن بازار جهانی و توسعه صادرات غیر نفتی میباشد.
در بخش غیر فارسی که خود دو گونه بازار هدف را دنبال میکنند:اول نشر کتاب به زبان عربی که به صورت سنتی معمولا بعضی از ناشران ایرانی در این زمینه فعالیت دارند،دوم چاپ و عرضه کتاب به زبانهای خارجی غیر از زبان عربی است.
همچنین کمبود مترجم خوب به زبان خارجی در ایران و با رعایت کلیه قوانین نگارشی زبانهای مختلف،از جمله دلایل عمده دیگر کمبود حضور کتابهای دو زبانه ایران در خارج از کشور است.
دولت نباید قصد مداخله و حضور در عرصه نشر بین الملل از جمله تولید و توزیع را داشته باشد،تنا نقش دولت حمایت و هدایت این حوزه است."