خلاصه ماشینی:
"اطلاع رسانی در حوزهء بازاریابی و فروش کتاب (به تصویر صفحه مراجعه شود) راهنمای بازار کتاب 2 ناشر:مؤسسه فرهنگی-هنری جهان کتاب چاپ اول،1380 در چند سال گذشته شاهد افزایش بیسابقهء تعداد ناشران و رشد چشمگیر کتابهای منتشر شده هستیم.
در واقع،فعالیت جدی و اساسی در حیطهء نشر در مرز تولید کتاب متوقف مانده و بخش فعال و کارآمد نشر و سیاست گذاریهای حمایتی کمتر توانسته است در عرصههای دیگر نیز تأثیرگذار باشد و کتابفروشیای فعال شهرستانی هم اغلب یا از کتابهای موجود در بازار کتاب بیخبرند یا در تأمین آسان و سریع کتابهای مورد نیاز مشتریانشان دچار مشکلاند.
راهنمای بازار کتاب مانند نمونههای مشابه آن در دیگر کشورها-که معمولا تحت عناوینی مانند "Books in Print" منتشر میشوند-گروه مخاطبان و کاربران مشخصی دارد که شامل کتابفروشان و مراجعان به کتابفروشیها،مؤسسات پخش و توزیع کتاب، مسئولان بخش مجموعهسازری کتابخانهها، کتابفروشیهای ایرانی در خارج کشور و همهء مراکزی است که یا سفارش دهنده و خریدار کتاباند یا به ترتیبی در عرصهء بازاریابی و داد و ستد کتاب فعالیت دارند."