خلاصه ماشینی:
"در مقدمه ضمن پرداختن بر اهمیت جهانگردی در دورهء معاصر و تأثیر انکارناپذیر فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و زیست محیطی آن یادآوری شده که این اثر به دو منظور تدوین یافته است:نخست آنکه اهمیت و نقش جهانگردی به ویژه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برای دانشجویان و هموطنان شناسانده شود و دوم آن که با طرح مسئله جهانگردی و بررسی جنبههای گوناگون آن توجه سیاستگذاران و کارشناسان و برنامهریزان توسعه کشور به این امر معطوف گردد.
این فصل به ویژگیها و شیوههای تبلیغ و بازاریابی برای جذب جهانگردان اختصاص دارد چنانکه اشاره شد رمز موفقیت بسیاری از کشورهای جهان تنها بهرهمندی از امکانات تفریحی،پذیرایی،فنی یا جاذبههای گوناگون نیست،بلکه بهرهمندی از روابط عمومی توانا،آگاه و مجرب در بخش جهانگردی است که به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است."