خلاصه ماشینی:
"یادداشت یک تجربه،یک نقد،یک تحلیل ابراهیم اصلانی اشاره در شمارهی 4 مجله،دیماه 88،نوشتهای از خانم مریم ملاحی چاپ شده بود با عنوان«یک دست صدا ندارد»و آن، بیان تجربهی موفق نویسنده در چگونگی برقراری انضباط در مدرسه بود.
حالا مجلهی رشد معلم از من خواسته است که در مورد این دو مطلب نظر بدهم و بگویم که کدام ایده یا روش درستتر است و اشکال کار کجاست؟ یک تجربه خانم مریم ملاحی در توضیح تجربهشان(شماره 4،دیماه 88 با عنوان یک دست صدا ندارد)به استفاده از حربهی نمره برای به انضباط درآوردن دانشآموزان اشاره کردهاند و البته،نتیجه هم گرفتهاند.
اما نکتهی بسیار مهمتر این است که ایشان انگیزش بیرونی را همراه با انگیزش درونی به کار بردهاند؛مسئلهای که شاید دست کم گرفته شده است.
همهی مربیان علاقهمندند که دانشآموزان به خودکنترلی و رفتار مستقل برسند اما آیا این خواسته به راحتی تحقق مییابد؟آیا خانم تقوی نسب تجربهای در این باره دارند؟به نظر میرسد نظام تربیتی ما نیاز به تجربههای فراوانی در مورد انگیزش درونی دارد."