خلاصه ماشینی:
"شریعتی،علی:تاریخ تمدن،جلد اول، انتشارات قلم تهران،8631 -شریعتی،علی:علی(ع)اسطورهای در تاریخ، انتشارات نیلوفر،تهران،2631 -مشکور،محمد جواد؛خلاصهی ادیان در تاریخ دینهای بزرگ،انتشارات شرق،تهران 8631 -پازارگاد،بهاالدین؛تاریخ و فلسفهی مذاهب جهان،کتاب اول،انتشارات اشراقی،تهران،4631 -محمودی بختیاری،علیقلی؛زمینهی فرهنگ و تمدن ایران نگاهی به عصر اساطیر،دفتر یکم، شرکت سهامی عام،تهران،2531 -Gray,john;near Eastern Mythology,london New ,kroy,9691 منابع و مآخذ تصاویر: 1.
این امر راه را برای ورود مدرسین بیتخصص و یا کم تخصص هموار ساخته و کار را به جایی رسانیده که در ارزیابیهای نهایی دانشجویان،معمولا بحث سلیقه را پیش کشیده که باعث اجحافهای بسیار در نمرات پایان نامهها شده است.
اگر استادی در این رشته متخصص بوده و نسبت به سبکهای مختلف و متعدد موجود و روشهای تدریس آن،شناخت لازم و کافی داشته باشد؛قطعا در مقطع ارزیابی إعمال سلیقه شخصی نکرده،بلکه آن را براساس دانش وسیع گوناگونی سبکها استوار خواهد ساخت.
روش تدریس نقاشی در دانشگاهها عمیقا به سبک و روش شخصی مدرسین وابسته شده است."