خلاصه ماشینی:
سؤال این است که آیا آنچه که از آن به عنوان «آمریکایی شدن»یاد میشود چیزی غیر از روند کلی نظام سیاسی در دنیای غرب است که بلوملر آن را«فرآیند انتشار مدرن» modern publicitu process مینامد و آن را یک نزاع رقابتآمیز برای تأثیرگذاری و کنترل درک عامه مردم در مورد وقایع و موضوعات مهم سیاسی از طریق رسانههای جمعی،تعریف میکند.
نقش متفاوتی که به وسیله احزاب در کشورهای اروپای غربی و رژیم صهیونیستی بازی میشود،در این حقیقت متجلی است که فقط در ایالات متحده آمریکا هزینهء آگهیهای تلویزیونی به وسیله خود کاندیداها تأمین میشود.
کشورهای مطرحشده در این نوشته به طور قابل ملاحظهای از نظر توسعه تاریخی نظامهای پخش وسیع با هم متفاوت هستند و این موضوع روی ساختارهای فعلی و در نهایت روی قانونگذاری برای تبلیغات سیاسی نیز تأثیر میگذارد.
پخش آگهیهای تجارتی و رقابت بین چند شرکت تلویزیونی در آمریکا، سابقهء طولانی دارد ولی چنین نظامهایی اخیرا نیز به بیشتر کشورهای اروپایی وارد شده است.
تفاوت در پخش وسیع سیاسی پیدایش نظامهای دوگانه پخش وسیع و فرآیند تجاری شدن در کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی،به طور کلی منتهی به افزایش بازار فروش تبلیغات سیاسی نیز شده است.
در آلمان،هلند و انگلستان،آگهیها هم از کانالهای بخش خصوصی و هم از کانالهای دولتی پخش میشود در رژیم صهیونیستی، تلویزیون بخش خصوصی اخیرا وارد گود شده است،و هنوز معلوم نیست که آیا اجازه پخش تبلیغات سیاسی را در انتخابات آینده پارلمان خواهد داشت یا نه.
در طول انتخابات پارلمانی 3991 فرانسه،زمان پخش آگهیهای تبلیغاتی از (به تصویر صفحه مراجعه شود) *پخش آگهیهای تجارتی و رقابت بین چند شرکت تلویزیونی در آمریکا،سابقهء طولانی دارد ولی چنین نظامهایی اخیرا به بیشتر کشورهای اروپایی نیز وارد شده است.