خلاصه ماشینی:
"این پدیدهها همهی قلمروها را تحت تأثیر قرار میدهند که قلمرو ادبیات نیز از آن جمله است.
جالبتر آن است که هیچ پدیدهی جدیدی بهوجود نمیآید مگر این که دری تازه به روی ادبیات گشوده میشود و ایستگاهی برای رسیدن به اندیشههای تازه،خلاقیتهای شاعرانه و آفرینشهای ادبی فراهم میآورد.
اینترنت،شاید صدها واژهی جدید-اعم از بر ساختهها و معادلهای فرهنگستان تا واژههای مردمساختهی طنز و جد-همراه آورد و محلی شد برای ظهور و انتقال خلاقیتهای ادبی؛امروز به جرئت میتوان گفت شاخهی جدیدی در ادبیات بهوجود آمده است که از آن به«ادبیات اینترنتی»میتوان یاد کرد.
دیگر روی سکه،فرصتها و ظرفیتهای تازه است که با این«رسانه»و«ابزار»فراهم شده است،مانند: -درج انواع مقالات ارزشمند علمی -سایتها و ویلاگهای دینی،علمی،ادبی و هنری -وبهای پاسخ به پرسش -حل مشکلات تردد برای پرداخت قبوض،گرفتن بلیت،نتایج کنکور -گروههای خیر و نیکوکار،گفتوگوهای گروهی علمی،دینی و...
سرمقاله را با این پرسش پایان میدهم و پاسخ را به شما فرهیختگان خلاق و نوآور میسپارم:از اینترنت و رایانه چگونه میتوان در آموزش ادبیات بهره گرفت؟"