خلاصه ماشینی:
"* میخواهم بدانم آیا آمارگیری در جشنواره انجام شد؟مثلا از حجممراجعات به کتابفروشیها که آیا تغییری کرده یا نه؟و اینکه اگرکتاب بیشتری فروخته شده آیا عامل آن تبلیغات بوده یا تخفیف یا هردو؟یا اصولا در بین مخاطبین کسانی که مراجعه میکردند آدمهاییبودند که حالا خیلی هم اهل کتاب نباشند و آمده باشند مثلا سرکنجکاوی و ببینند که چه خبر است و احتمالا دو تا کتاب هم بخرندچون ارزانتر شده؟این اتفاقی است که مشابه آن در نمایشگاه کتابتهران رخ میدهد و خیلیها میآیند که قبل از هر چیز ببینند چه خبراست و بعد هم چهار تا کتاب میخرند چون ارزان است و گاهیممکن است حتی کسی که قصد مسافرت به تهران را دارد حتی تاریخمسافرتش را با نمایشگاه یکی کند که احتمالا چهار تا کتاب 20 درصدتخفیف هم بخرد.
بههرحال اینخوب است که کتابفروشیهای دیگر هم کنار ما قرار بگیرند اما به هرحال دربارهی جشنواره نکته این ات که ما تغییرات خیابانی هم داریمچیزی که من امروز میبینم این است که چند سال بعد این راستهیکریم خان یک گذر فرهنگی واقعا به تمام معنی باشد و اینکه جشنوارهبتواند مثل یک کارناوال باشد،مثلا ایدهی تئاتر خیابانی چیز بعیدی نیست.
بههرحال اینخوب است که کتابفروشیهای دیگر هم کنار ما قرار بگیرند اما به هرحال دربارهی جشنواره نکته این ات که ما تغییرات خیابانی هم داریمچیزی که من امروز میبینم این است که چند سال بعد این راستهیکریم خان یک گذر فرهنگی واقعا به تمام معنی باشد و اینکه جشنوارهبتواند مثل یک کارناوال باشد،مثلا ایدهی تئاتر خیابانی چیز بعیدی نیست."