خلاصه ماشینی:
"نگرش مدیریتبهای تمام شده هدف و به طورخاص سیستم هزینهیابی هدفاز آن جمله میباشد چرا که مدیرانبرای حفظ منافع شرکتهای درحال رقابت در بازارهای جهانیو توسعه آنها نیاز به درک بهتراز هزینه محصول و تولید دارند وکاربرد سیستم سنتی مدیریت هزینهبرای ردیابی این هزینهها و درککامل آن کافی نمیباشد.
در سیستم هزینهیابی هدف،قابلیت سودآوری محصول قبلاز تولید مشخص و بر همین اساساصطلاحات و تعدیلات لازم درطراحی و فرآیند تولید برای نیل بههزینه هدف و نهایتا تحقق سود موردانتظار صورت میپذیرد.
در واقع،هزینه هدف(به تصویر صفحه مراجعه شود)به عنوان یک تکنیک هزینهیابی تلقینمیشود،بلکه یک نگرش و رویکردجدید برای مدیریت کارای هزینهمیباشد که در فرآیند توسعه تولیدجهت برآورده ساختن نیازهایمشتریان و در نظر گرفتن جنبههایمهندسی محصول،نقش مفید ومؤثر ایفاء مینماید.
. تجدید رویکرد در فرهنگ ورفتار سازمان اولین گام در این چالش اساسیرویکرد جدید در تفکر سازمانیبه سوی قیمتگذاری در راستایتمایلات بازار و تقدم نیازهایمشتریان به جای تأکید صرف رویعوامل فنی و تکنیکی به عنوانمبنایی برای توسعه محصول است.
. بررسی فکرها و تحلیلبدیلها دومین فرصت اساسی برایرسیدن به هزینه هدف از طریق کاهشهزینهها با در نظر گرفتن فکرهایمختلف و طراحی بدیلها برایمحصول و تولید و حمایت از فرآینددر هر یک از مراحل چرخه توسعهایجاد میگردد.
این فرصتها زمانیمیتواند منجر به نتایج مطلوب گرددکه بدیلهای مختلف به طور مؤثر ودقیق مورد بررسی قرار گرفته و براساس روشهای مناسب سازماندهی،&%03319BOBG033G% (به تصویر صفحه مراجعه شود) تجزیه و تحلیل و نهایتا تصمیمگیریگردد.
مهندسیارزش که بخش مهمی از مدیریتبهای تمام شده هدف است و اداره ورهبری قسمت مهندسی و طراحی رادر توسعه محصول جدید پشتیبانیمینماید،یک فرآیند نظاممندبین کارکردی26است که شاملآزمایش و تحلیل عوامل تأثیرگذاربر بهای تمام شده محصول است."