خلاصه ماشینی:
"در کشور ژاپنتمرکز اتومبیل در یک سال پیش یکماشین برابر 19 نفر بود ولی معیارتجمع و تراکم نقلیه در اروپا امکان داردبهمین زودی به حداکثر رشد خودبرسد که بیشتر این وسائط نقلیه شخصیهستند و کشور ژاپن علاوه از این مشکلبا اشکالاتی در مورد اتومبیلهای تجارتیروبرو خواهد شد.
ولی ضمن اینکه در مرحله65-1960 تعداد اتومبیل در این کشوربه دو برابر رسیده است در فاصله 1965تا 1970 کمتر از 50 درصد افزایشداشته است و احتمالا بین سالهای 1970تا 1975-27درصد رشد داشته باشد ودر فاصله 1975 الی 1980 ده درصد ودر سال 1980 تا 1985 فقط 4 درصدبالا برود.
جدول:ترافیک ماشینهای سواریشخصی در آلمان غربی تعداد ماشین سواری(میلیون) تعداد اشخاص برای هر اتومبیل حد متوسط هر کیلو متر حرارتی برایهر اتومبیل نقلیه موتوری شخصی(هزار کیلو مترحرارتی) 1960\1965\1970 50 ر 4\30 ر 9\70 ر 13 40 ر 12\40 ر 6\40 ر 5 30 ر 18\00 ر 17\80 ر 15 30 ر 82\10 ر 158\50 ر 216 1975\1980\1985 40 ر 17\10 ر 19\90 ر 19 47 ر 4\63 ر 3\30 ر 3 47 ر 15\50 ر 14\00 ر 14 00 ر 261\90 ر 276\60 ر 278 بعلاوه چون هر قدر تعداد اتومبیلهای سواری بالا برود حد متوسطاستفاده از آنها تقلیل پیدا میکندبنابراین ترافیک موتوری شخصی بطورکلی از افزایش تعداد مورد بررسیکمتر است.
نسبت تعداد اتومبیل به افرادجمعیت در کشورها متغیر است ولیبخصوص در آلمان غربی این رشد ازسایر کشورها زیادتر است و پیشبینی میشود که حد متوسط یکماشین برای 3 ر 3 نفر در سالهای1985 باشد ولی در آمریکای شمالیتعداد بیشتری برآورد میشود."