خلاصه ماشینی:
"آلودگی دریا امکان دارد که ازطریق وارد شدن تهماندههای نفتکشهاضمن شستشو به آب پیش بیاید وبسیاری از شرکتهای حمل و نقل وصاحبان نفتکشها پر کردن نفتکشها رابروش صحیح انجام نمیدهند(که درآن فقط آب پسمانده را از کشتیخارج میکنند و هر چه مازاد و ناخالصمواد آلوده نفت است در داخل مخزننفتکش باقی میگذارند)و این روش هماکنون درباره 80 درصد نفتکشهامورد استقبال قرار گرفته و تا حدیاز آلایش آب دریا از این طریق جلو-گیری میشود.
مبارزه با گوگرد یکی از مسائل مهمی که از بکاربردن مواد نفتی پیش میآید عبارت ازآلودگی جو یا گوگردی است که درنتیجهسوختن مواد نفتی در مراکز مولدبرق،کارخانجات صنعتی و دستگاههایحرارتی ایجاد میگردد علاوه از نفتگوگرد در آلوده کردن هوا نیز سهمزیادی دارد و میزان آلودگی گوگرد ازناحیه مواد نفتی 60 درصد در امریکاو 80 درصد در انگلستان و آلماناست.
بعلاوهنفت خام با گوگرد کم دارای وزنمخصوص کمتری است و این نوع نفتخام اینمشکل را حل نخواهد کردمثلا در سال 1973 تقاضا برای نفتسیاه جهت کارخانجات صنعتی و مراکزمولد برق در کشور ژاپن فقط به 5 ر 2بشگه در روز خواهد رسید و گذشتهاز اینها مراکز و مناطق تولید نفتخام با گوگرد کمتر بطوریکه گفته شدمحدود است و بهر جهت این مشکلریشه عمیقتری از ظاهر امر دارد.
کاهش میزان سرب در بنزین مسلماست کومک زیادی به از بین بردن گازهای زیانآور خواهد کرد و بسیاریاز کمپانیهای عمده هماکنون مشغولبررسی تهیه بنزین عادی از ترکیباتسرب هستند که مقادیر آن معتنابهخواهد بود منتها شرط اساسی اینستکه اتومبیلهائی تهیه شود که موتور آناز نظر فنی بتواند از این نوع بنزیناستفاده کند."