خلاصه ماشینی:
"گسترش بازاریابی الکترونیکی در سطح بین المللی به قدری سریع صورت گرفته و مزایای مترتب بر آن به اندازهای روشن و روزبهروز در حال افزایش است که کشورهای در حال توسعه به شدت در استفاده از آن ترغیب شده و هرکدام برنامههای خاصی را برای شروع بازاریابی الکترونیکی،نهادینه کردن و رشد و گسترش آن انتخاب کردهاند پیشی گرفتن سریع رشد بازاریابی الکترونیکی از برآوردها،نمایانگر الزام درر پیش گرفتن راهکارهای اجرایی و کاربردی برای دستیابی هرچه سریعتر به این فناوری نوین است که این موضوع در تغییر قوانین و هنجارهای سنتی زندگی،محیط کسب و کار و تفریحهای مردم تاثیر زیادی گذاشته و پیشبینی میشود تا سال 0102 افزون بر 58 درصد از امور مرتبط با زندگی بشر در حوزههای فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی و سیاسی را دستخوش تغییر جدی کند.
سیستمهایی که شرایط را مورد توجه قرار میدهند مانند تبلیغات تجارت الکترونیکی تلفن همراه81 (Ad-me) نمونههایی از پتانسیل چنین کانالهایی هستند و برای مصرفکنندگان،اطلاعاتی متناسب با شرایطی که در آن قرار دارند را ارایه میدهند خدمات مکان محور SMS بهطور روزافزون به یک ابزار بازاریابی باارزش تبدیل میشوند به وسیله کانال تلفن همراه میتوان بهطور تقریبی فوری پاسخ را دریافت کرد و در هر مکان و زمانی میتوان به مصرفکننده دسترسی پیدا کرد.
این موضوع برای پیامهایی که نسبت به زمان حساس هستند مانند تغییرهای صورت حساب بانکی،آخرین لحظه بلیطها، اعلام موجودی محصول وگزارشهای هواشناسی،یک مشکل جدی به حساب میآید ارسال فوری همراه با ضمانت زمان واقعی فرآیند انتقال،فرصتهای زیادی برای بازاریابان از این راه به وجود آورده و میتواند سبب افزایش بازاریابی موفق با تلفن همراه باشد."