خلاصه ماشینی:
"هدفنهایی از ایجاد کتابخانه دیجیتال ارائه خدمات دانش به کاربران،ودر عین حال ایجاد بستری مناسب و اثربخش برای کارکنان بخشدانش،نظیر کتابداران جهت ارائه این خدات است.
مدیریت دانش در کتابخانههای دیجیتال،عبارت است ازگردآوری،سازماندهی،ذخیرهسازی و بهکارگیری دانش عینی11ودانش ذهنی12،همچنین روندی که هر چهار جزء فوق در آن به کار گرفته شود؛که شامل سه مرحله زیر میباشد: 1-سازماندهی دانش عینی موجود به منظور ایجاد مخزندانش برای استفاده کاربران؛ 2-کشف دانش ذهنی،با تأکید بر این نکته که انسانمحور اصلی مدیریت دانش است و کتابخانه باید تشکیلات،سازمان و انگیزش لازم را برای نوآوری،تبادل،یادگیری وکاربرد دانش ایجاد نماید؛ 3-ارائه خدمات کتابخانه براساس مفهوم مدیریت دانش،به منظور ایجاد بیشترین ارزشمندی برای خدمت و دانش درمسیر خدمت دانش بنیان.
این مسئله متمایزاز مفهوم متداول موتور جستوجو بوده،و به معنی بهکارگیری فنونموتور جستوجو مدیریت دانش کتابخانههای دیجیتال به منظورجستوجوی اطلاعات مورد نیاز با استفاده از تداخل مصنوعی در ابتدایامر،و سپس استفاده از مهارت کتابداران برای ورود به پایگاه داده کتابخانهدیجیتال و دسترسی به دانش است(پلسیس و تویت،152006).
علاوهبر این،میتوانیم تداخل مصنوعی را انجام داده و محتوای ارسالی راتعیین نمائیم؛که مهمترین کمک جهت دستیابی به مدیریت دانش و ارائهخدمت در کتابخانههای دیجیتال است.
تکمیل و توسعه فنون ارسال دانشمهمترین نکته برای ارائه خدمت به کاربران کتابخانه دیجیتال است.
Yuan Zhen;Zhao Ting;ááThe Current Situation and Countermeasures of Digital Library's Knowledge Man- agement,''E-Business and E-Government(ICEE), 2011 International Conference on,Vol.
Knowledge Push System آخذ: {E -Guan Xin,Wei Zhonghang,Li-He,Knowledge Man- agement of Kigital Library[J],Modern Information, 2008,(5),P92-94(Ch).
-Liu Yanfang,Study on digital resources construction of library based on Knowledge management[J],Researches in Library Science,2008,(8),P52-54(Ch).
Clarke,Knowledge Management in the Main Library, the University of the West Indies,Trinidad[J]."