خلاصه ماشینی:
"برای این کار لازم است:اولا به اشارات عاطفی طرف مقابل خود بهویژه طیملاقاتها و تعاملات،بیشتر توجه نمایید.
درک صحیح عواطف دیگران و تفکر درمورد آنها به ما کمک میکند تا از خود بپرسیم که چرا طرف مقابل ما بهشیوهای خاص واکنش نشان میدهد و چه احساسی دارد؟بهعلاوه،ازاین طریق ما میتوانیم درباره عواطف،علل و کارکردهای آنها اطلاعاتبیشتری کسب کنیم.
بهعنوان مثال،شخصیبهراحتی متوجه وجود مشکل میشود،اما برای فکر کردن در مورد آن تلاشچندانی نمیکند و انرژی خود را صرف آن نمیساز.
این راهبرد در برخی ازموقعیتها که شما نیاز دارید بهراحتی و بهسادگی در مورد وجود یک مسألهیا یک احساس آگاهی پیدا کنید،راهبرد مؤثری است.
ابراز همدردی نسبت به همکار بهدلیل وقوع یک رویداد ناگواربرای او و خود را عصبانی نشان دادن در جریان یک گفتگو،از نمونههایاستفاده از این راهبرد میباشند.
در برنامهریزی خود این موضوع را لحاظ کنید که درچنین موقعیتهایی،دیگران احتمالا چگونه واکنش نشان میدهند و کاربردعواطف چگونه شما را یاری میدهد تا موفقیت بیشتری کسب کنید."