خلاصه ماشینی:
"»«چاپ محدود»و«قابل فروش فقط برایمدت محدود»و گاه آنان عمدا عرضه را محدود میکنند،مثلا ضرابخانه فرانکلین،بازاریاب مستقیم اجناس عتیقهای از قبیلبشقابهای یادبود،مجسمههای کوچک یادگاری،و سکههای اهدایی است و همواره ادعا میکند:«تنها تعداد محدودی تولیدشده است.
بااینحال،عروسکها کبجپچ یک خصوصیت داشت که بیش از هرچیز به فروش آنهاکمک میکرد:آنها اغلب در بازار نایاب میشدند.
فریبندگی کمبود در چیست؟هنگامی که یک شیء دور از دسترس قرار میگیرد و در نتیجه،گزینهای موهوم میشود،چه اتفاقی روی میدهد؟یک دهقان نوعی روس را مجسم کنید که هنگام دیدن مزرعه حصارکشی شده سیبزمینی چهفکر میکرده و چه احساسی داشته است:«عجب!چرا دور این سیبزمینی را حصار کشیدهاند؟حتما باارزشاند.
زمانی که پیمیبریم یک کالا کمیاب است یا ممکن است دیگر موجود نباشد،یکی از اولیناستنباطهای ما این میشود که قاعدتا باید چیز خوبی باشد.
با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به کمبود یا فراوانی اجناس در بازار را میتوان به سهولت دستکاری کرد؛این روش،توان تبلیغاتینامحدودی دارد و برای همگان قابل استفاده است."