خلاصه ماشینی:
"بررسی میزان علاقهمندی و استفاده دانشجویان ازکتابخانههای دانشکدهای دانشگاه علوم پزشکیمازندران(ساری) (به تصویر صفحه مراجعه شود)گردآوری:حسن صیامیانعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مقدمه اهمیت دادن به دیدگاههای استفادهکنندگان رکن مهم،یکنظام اطلاعرسانی موفق است.
بررسی میزان رضایت مراجعهکنندگان و استفادهدانشجویان از کتابخانه و خدمات ارائه شده میتواند معیار خوبی برای ارزیابی سیستم باشد و در نهایت به تغییرروشهای موجود،بکارگیری روشهای جدیدتر اطلاعرسانیو بهرهگیری هرچه بیشتر مراجعهکنندگان منجر شود.
هدف از انجام این پژوهش،آن است که مسائل حاکم برکتابخانه به دور از قضاوتهای ذهنی بررسی شود،همچنینمیزان علاقهمندی و استفاده دانشجویان از کتابخانههایدانشکدهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران بررسی،تا با نتایجبدست آمده به کتابداران و مسؤلان کمک کند تا با نتایجمراجعان خود را بشناسند و براساس نیاز آنها به گسترش منابع،خدمات و کتابخانه اهتمام ورزند.
مواد و روشها این بررسی به صورت مطالعه توصیفی-تحلیلی در1376 از 356 نفر دانشجویان عضو کتابخانههای دانشکدهایدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استانمازندران در شهر ساری به عمل آمده،ابزار گردآوری اطلاعات،پرسشنامههایی بود که مشتمل بر13 سؤال باز و 26 سؤالبسته از دو قسمت زیر:در قسمت الف پرسشنامه اطلاعاتهویتی اعضاء،مورد آزمون،و در قسمت ب اطلاعاتی مربوطبه میزان استفاده علاقهمندی و...
4-تهیه منابع مورد نیاز و ضروری در نسخ بیشتر باویرایشهای جدید، 5-سپردن کتابخانه به افراد متخصص و اهل فن به منظوراستفاده بهینه از امکانات و منابع، 6-گسترش کتابخانهها از لحاظ فضا و امکانات وتسهیلات،بویژه رایانههای با ظرفیت بالا و استقرار دستگاهزیراکس در کتابخانه و برقراری ارتباط با شبکههای علمی بهویژه اینترنت، 7-نظرسنجی دقیق و مداوم از اعضاء برای منابع موردنیاز و کیفیت خدمات کتابخانه و استفاده از پیشنهادات آنها."