خلاصه ماشینی:
"مانند بسیاریاز انقلابها،اندیشه اصلی آن سادهاست به این معنی که بجای نقل وانتقال محمولات دریائی از محلیبه محل دیگر بشکل قطعات تکتککه باید در هریک از مراحل مسافرتجابجا بشوند،بهتر اینست آنها رادر واحدهای بزرگتر و استانداردشده انباشته کرد که بجای اینکهبا وسائل سنتی و دست جابجا شوندبا ابزار مکانیکی از محلی به محلدیگر منتقل میشوند و بتوانند از یکروش نقلیه به روش دیگر بدوندستخوردگی انتقال یابند مثلا ازکشتی به راهآهن و یا کامیونبعبارت دیگر از انبار حمل کننده بهانبار دریافت کننده کالا بدون لطمهجابجا شوند.
با بکار بردن روش جدیدحملونقل و بارگیری کالا باوسائل مکانیکی با سرعت زیاد امکاندارد که هزینه نیروی انسانی دربنادر کاهش یابد،در خطوط کشتیرانی سراسری اوقیانوسها حتیبنادر بین راه حذف شود و از مسیرهای کوتاهتر از کشتیهای معمولیاستفاده خواهد شد که مفهوم آنتقلیل تعداد کشتی برای حمل ونقل در نتیجه افزایش سود سرمایهاست.
مقایسه دیگری نیز نشان میدهدکه قبل از برقراری این نظام جدیدحمل با صندوقهای استاندارد وقتیکه برای بارگیری و تخلیه از بکبندر آلمان غربی به استرالیا باروش قدیمی صرف میشود 70 روزبود در صورتیکه با سیستم نوینفقط 34 روز وقت لازم استاین تقلیل در معطل شدن مسافرتدریائی برای صادر کننده کالا حدود90 درصد لیره در تن در سرمایهبکار افتاده صرفهجوئی میکندو برای مسافرت یک کشتی از آلمانغربی به استرالیا میتواند سالیانه000,120 لیره در هر کشتی برایصادرات بین دو کشور در یک خطدریائی تجارتی صرفهجو؟؟کند."