چکیده:
مقاله حاضر می کوشد نشان دهد که رسانه های غربی چگونه با ترویج نوعی فمینیسم عربی سعی در ایجاد تغییرات فرهنگی در جامعه ایران دارند. الگوهای فرهنگی ترویج شده توسط این رسانه ها با الگوهای فرهنگی اسلام جامعه ایران در تضاد است و نوعی بی نظمی فرهنگی را پدید می آورد.
خلاصه ماشینی:
"برای اطلاع از نگرش رسانههای فارسی زبان بیگانه به مسائل زنان در جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای این رسانهها در طرح و تبیین موضوعات مربوط به زنان با استفاده از روش تحلیل محتوا،بولتن«محوریابی»مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
میزان توجه به متغیرهای متعدد مربوط به زنان به ترتیب میزان فراوانی به شرح زیر است: -نابرابری حقوقی و اجتماعی میان زن و مرد با فراوانی 485 -فعالیتهای سیاسی و اجتماعی زنان ایران با فراوانی 413 -افزایش مشکلات زنان ایرانی پس از انقلاب با فراوانی 210 -حجاب زنان ایران با فراوانی 154 -مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق زنان در ایران و محدودیت روابط میان زن و مرد با فراوانی 143 -خشونت علیه زنان در ایران با فراوانی 98 -بهبود وضعیت زنان در ایران با فراوانی 35 2-براساس جدول 8،میانگین دوسالانه میزان بررسی متغیرهای فوق،حاکی از روند رو به افزایش تمرکز رسانهها بر روی موضوع زنان ایران بوده است و تنها استثناء در این زمینه متغیر فعالیتهای سیاسی و اجتماعی زنان ایران میباشد.
وضعیت سایر متغیرها به این شرح است:پس از سال 1376،متغیر افزایش مشکلات زنان ایران دارای رشدی معادل 6 برابر،متغیر خشونت علیه زنان ایران و نابرابری حقوقی و اجتماعی میان زن و مرد دارای رشدی معادل 3 برابر؛متغیر مشکلات حجاب زنان با رشدی معادل 2/5 برابر و متغیر فعالیتهای سیاسی و اجتماعی زنان ایران با رشدی تقریبا ثابت در جایگاه آخر قرار دارد."